,,We will never quit, cause we are Metallica"

James Hetfield a Kirk Hammett (srpen 1986) - 2. část

22. dubna 2006 v 8:55 | shogin (webmaster) |  Rozhovory
James Hetfield a Kirk Hammett (srpen 1986) - 2. část

Když jste si to poprvé poslechli, změnilo to vás směr, kterým jste šli?
Kirk: Změnilo to způsob, kterým jsme hráli.
Otevřelo to vaši mysl?
James: Ano, to se stalo.
Kirk: Když jsme začali poslouchat punk, také jsme začali poslouchat kopu jiných věcí nerad to řikám, ale "The Police", alebo …
Proč to nerad řikáš? Si s toho v rozpacích?
James: Ne, nejsem v rozpacích. Je to proto, že mnoho lidí to nepochopí. Chci tím říct, že jsme začali poslouchat jinou hudbu, jako je heavy metal, rozšířily jsme naše hudební obzory.
Až do té doby jste poslouchali heavy metalové kapely?
James: Metalová scéna byla v minulosti velmi malá, každý bojoval za metal. Neboli takměř žádné kapely.
Poslouchali jste co punkové kapely zpívali, a nebo jejich riffy?
Kirk: Stále, to všechno pomáhalo.
James: Myslím si, že nám to dalo nějaké těžší téma o kterých jsme potom psali.
Očividně došlo k změně mezi "Kill ´Em All" a "Ride The Lightning". Co jste tím chtěli říct?
James: Ano, všechen materiál na "Kill ´Em All" byl napsaný dávno před vydáním. Měli jsme dost času na zkoumání nového materiálu.
"Kill ´Em All" bylo řádně hrubé. No když vyšlo "Ride The Lightning", bylo to už trochu uhlazené.
James: Protože jsme měli víc času, víc času jsme strávili ve studiu. Produkovali jsme to. Neměli jsme žádné skušenosti ze studiem když jsme nahrávali "Kill ´Em All". Náš takzvaný producent tam seděl a hrál si s kokotem. Skontroloval písně, potom se podíval do zápisníku a řekl: "Dobře, můžete jít po nahrávání do klubu." "Je připravená káva?"One něřekl nic och. No nemyslím si, že by se odvážil něco říct, protože my by jsme mu řekli voje: "Jebem tě, to je naše píseň", ale normální produkce, má pomoct se zvukem, alebo s něčím jiným. On nepřispěl k ničemu.
Vybrali jste si ho jako producenta, a nebo vám ho přidělily?
Kirk: Byl vybraný nahrávací společností a našim bývalím manažerem Krvinek Seedom.
Tak jste zjistili jak to chodí z producentem?
James: Ano, bylo to pěkně surové. Později, když jsme šli nahrávat album "Ride The Lightning" říkali jsme si, "Kurva jdeme to dělat sami".
Byli jste schopný to utáhnout?
Kirk: Dokázali jsme to. Měli jsme super technika.
James: Měli jsme pevný rozpočet. Nebylo to málo, ale také né dost na to abychom mohli jít do studia, jak jsme chtěli, a nebo abychom si najali producenta kterého jsme chtěli. Tak jsme si řekli: "Poslední album jsme udělali prakticky mi sami, tak pojďme radši do lepšího studia a budeme mít i lepšího technika.
Kirk: … který poznal zvuk a to bylo velmi důležité.
Odkud přišel nápad Elektra?
James: Z ulice.
Kirk: Změnili jsme manažéra a náš nový manažér si myslel, že by jsme měli mít za sebou nějakou větší nahrávácí společnost.
A věděl jak se to má dělat?
Kirk: On měl dobrou reputaci, věděl co dělá. V každém případě, si myslel, že by jsme měli mít větší nahrávácí smlouvu. Tak jsme vypustili, že Metallica hledá nahrávací společnost a měli jsme asi čtyři společnosti, které nás chtěli podpořit.
James: Pusmort, alebo takové nějaké sračky. (smích)
Kirk: Prokoukli jsme si všechny a zdálo se že ze všech, co jsme viděli byla nejlepší Elektra. Dokonce ikdyž ostatní ponuky byli finančně lepší, Elektra měla dobrou reputaci.
Na nahrávce máte … kdo je Flemming Rasmussen?
Kirk: To je technik, který nám pomáhal s produkcí. On nepsal písně.
James: On neříkal: "Spomalte to, zní to špinavě", on říkal: "Ok, to je bláto, pojďtme to vyčistit, ať to má zdravý zvuk".
Jednu věc nechápu, proč jste šli do Dánska na 4 měsíce udělat tu nahrávku? Proč to trvalo tak dlouho?
Kirk: Musíte s tím žít a to je brutální. Jak uděláte ve studiu chybu a vydáte to, musíte žít s těmito chybami další rok a půl až dva. My jsme to nechtěli.
James: To nebylo o tom, že jsme robili chyby ve studiu, dávali jsme do kupy zvuky. Lars byl na začátku skurvěně vybíravý. Tak jako: "Tohle je rozladěné a to je velmi rozladěné".
Kolik zvukových stop nahráváš?
James: Myslím, že nejvíc jich bylo 52.
Co děláš s 52 stopami?
James: Doprovod ke zpěvu, zdvojnásobení zvuku …
Kolikrát zdvojnásobuješ zpěv?
James: Refrén je dvojitý, zdvojujem to.
Kolik je tam kytarových stop?
James: Většina písní má tři.
Tři pro každého?
James: Já dělám ve studiu doprovodnou kytaru. Většinu písní jsem nahrál ze třemi rytmickými (trakmi). Jedna je na každé straně a jedna ve středu. některé písně jako "Battery", a nebo "Damane Inc." zněli příliš zmateně, proto jsou tam dvě dráhy.
Kirk: Prozrazujem tu studiové tajemství.
James: Uhhh, smažte to. (smích)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama