,,We will never quit, cause we are Metallica"

Co řekli k albu Garage Inc.

1. února 2006 v 19:20 | shogin (webmaster) |  Zajímavosti
Lars: ,,Myslím, že lidé jsou dost povrchní ve vnímání hudby, jestliže nedokážou udělat symbolický krok zpět a pochopit, když už ne přímo ocenit, odkud aktuální proudy pricházejí. Mám pocit, že Garage Inc. dává lidem vcelku dobrý obrázek o tom, co nás ovlinvilo, inspirovalo a co nás stále ještě dokáže hudebně nadzvednout ze židle."

Lars: ,,Všechno začalo zhruba před nějakými třemi, čtyřmi měsíci. Žádné z vybraných skladeb jsme ale nehráli dříve než v září u Kirka doma. proces výběru začal v létě na turné. Seděli jsme v kruhu a vzájemně nadhazovali songy. Začali se rýsovat ´favorité´ i rozdílné přístupy. Pár vyhrocených pozdně nočních momentů v hotelových pokojích bylo skutečně zajímavých."

Lars: ,,Nebrali jsme to je jako výzvu pro nás. My sami jsme vyzyvateli..."

James: ,,Měli jsme asi tři dny na zkoušení. V některých prípadech jsem poprvé zpíval skladbu rovnou na pás. Myslím ale, že takto zní výsledek daleko vzrušivěji, čerstvěji."

Jason: ,,Tohle nahrávání bylo hlavně o radosti ze života."

Jason: ,,Po stresech charakterických pro vznik autorských metallikovských alb zde nebylo ani stopy."

James: ,,Rád bych do budoucna viděl věci hýbat se poněkud řízněji. Myslím že příště před vchodem do studia nebudem tolik zkoušet."

Kirk: ,,Jako kytarista jsem cítil, že směřuji k mnohem údernějšímu znění."

Kirk: ,,Co se mě týče, dnas nejzajímavější bylo na vzniku Garage Inc. bylo nahrávání ve tři v noci. V těch chvílích zachycený materiál zní neuvěřitelně, ať už mohl či nemohl být technicky zahraný líp."

Lars: ,,Mám pocit že po ...And Justice For All jsme udělali neuvěřitelně ostrý obrat. Nabrali jsme odlišný směr, udělali ´černou desku´ a pak Load-sérii. Mám dojem jako by garage Inc. dotahovalo proces nastartovaný černým albem do konce. Cítím, že až si v příším léťe sedneme k psaní nových skladeb, které snad na jaře 2000 vydáme jako naše osmé album, na konci bude další drastická změna."

Popis jednotlivých písní s prvního cd Garage Inc.:

Free Speech For The Dump (původně od Discharge):

James: ,,Trochu jsme tuhle skladbičku zpomalili a přihustili riff. Rád říkám, že Discharge byly první crossoverová skupina. Dokonce ještě před námi kombinovali hudební agresivitu a silně, dobré riffy."

It´s Electric (Diamond Head):
James: ,,S touhle věcí ´to´ přišlo. To bylo bodnutí ostruh, kopanec, jež nás poslal vpřed."
Sabbra Cadabra (Black Sabbath):
James: ,,Sedíte, posloucháte Sabbaty a říkáte si: ´Ty vado, to je síla´, pak si to jdete zazpívat a nemůžete tak vysoko. Posadil jsem si tuto písničku trochu níž do mého hlasového rozsahu."
Turn The Page (Bob Seger):
James: ,,Slyšel jsem v rádiu skvělý song o životě na cestách s odzbrojujícím textem. Naše inspirace k této předělávce nemá ani tak moc co dělat s Bobem Segerem. Ta slova jsou totiž o nás. Byli jsme od prvního dne psi cest."
Die, Die My Darling (The Musfits):
James: ,,Odporný, hnusný kus hovna. Vždycky jsem měl rád jejich ´popové´ modulace kontrastující se zpěvem o smrti."
Loverman (Nick Cave & Bad Seeds):
James: ,,Stvořil lahodnou, vyzrálou skladbu a vrhnul se s ní do chaotiockého pekla. Vystavěl na těchto základech obrovské ´osšklivosti´. Tímto způsobem jsme pracovali na Fade To Black. Akustika vržená do tvrdosti, extrém proti extrému. Mnoho z tohoto přístupu spatřují v tvorbě Nicka Cavea. A přesně o tomhle je coververze Loverman."
A Mercyful Fate Medley (obsahuje Evil, Curse of Pharoahs, Satan´s Fall, A Corpse Without Soul a Into The Coven, původně zamozřejmě Mercyful Fate):
Lars: ,,Je to pro nás velice důležité po patnácti letech konečně ukázat, jak důležité pro nás v začátcích Mercyful Fate byli. Byla to ale sakra práce provést. Tihle kluci byli brilantní hudebníci a měli v sobě kouzlo být nedosažitelní."
Astronomy (Blue Oyster Cult):
James: ,,Astronomy pro mě byla odjakživa synonymem našláplé živosti. Když jsme ji společně poslouchali, napadlo nás, že bychom při tomhle pokusu mohli taky pěkně dostat přes prdel, protože pácháme svatokrádež. Ale skusili jsme to a výsledek je v pohodě."
Whiskey In The Jar (Thin Lizzy):
James: ,,Extrémně chytlavá záležitost. Ve skutečnosti to není původní věc Phin Lizzy, ale nějaká irská pijacká hymna. Na Philu Lynottovi se mi líbilo, že dokázal napsat skladbu, v jakém stylu si zamanul. Od sťavnaté, milostně balady přes rockové nářezy, od kovbojských popěvků k rozličným chaotickým rytmům."
Tuesday´s Gone (Lynyrd Skynyrd):
James: ,,Jediná píseň s hosty (např. jerry Cantrell, Les Claypool, Jim Martin nebo Sean Kinney, Pozn. aut.). je to nahrané živě z rozhlasového představení z minulého roku a všichni tam zpívali mimo jakýkoliv pořádek. Dali jsme pásky Randymu Staubovi a ´zmixuj to´. Sprostě si ulevil. Je tam s náma dvacet kluků a nálada je obrovská."
The More I See (opět Discharge):
James: ,,Že ale měli riffy! Bones přišel s nějakým metalovým riffem a Cal do toho jednoduše řval. Byla sranda dělat jejich skladby. Nemají žádně texty, vždycky jen tři řádky a ´repeat, repeat´."
(tyto komentáře se oběvili v časopisu Big Beng! č. 43, 3. 12. 1998).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama